מאקו VOD – קצת אחרת

נכתב ב30 בדצמבר 2011.

2 תגובות

אחרי פניות רבות בעניין מאקו VOD, חזרתי לבדוק את המצב שם ולראות איך ניתן לצפות בשידורים על מק ולינוקס ללא שימוש בסקריפטים. מסתבר שמאקו עברו בחלק מן הסדרות לנגן פלאש, שבסך הכל פועל לא רע. לסדרות אחרות (כמו רמזור), נדרשים עדיין מעקפים לצפיה במק. הפתעה לטובה היתה לי דווקא בלינוקס (נבדק על אובונטו 11.10), אבל נתחיל קודם במק:
נכון לעכשיו, ניסיון של custup (ספקית הווידאו ברשת של מאקו) לתמוך במק יחד עם ישום לא מוצלח של flip4mac גורמים לבעיה. כדי להתגבר עליה, יש להתקין את הנגן VLC, ולגרום לאתר לחשוב שאנחנו רצים דווקא על חלונות. אני אדגים את השיטה על סאפרי, אבל ניתן ליישם באופן דומה על פיירפוקס עם התוסף User Agent Switcher.

בספארי, צריך לבחור בתפריט הראשי Prefrences ושם בטאב ה Advanced, לבחור את האפשרות: Show Develop menu in menu bar. נסגור את החלון ונאתחל את ספארי.

יופיע תפריט חדש: Develop ושם נבחר בתת-התפריט User Agent את האפשרות Safari 5.1 – Windows. בעקרון אפשר לבחור כל כניסה אחרת המכילה את המילה Windows, אבל זו נראית לי הכי בטוחה (וגם תעזור לשמור על הסטטיסטיקות של ספארי, במקרה שמישהו במאקו בודק אותן).

שימו לב שהבחירה משפיעה רק על הטאב הנוכחי. עכשיו ניגש לדף התוכנית במאקו. נקבל את החלון הבא, ובו יש ללחוץ על הכתפור Click to Play:

יפתח טאב חדש ובו הווידאו ינסה לנגן. רוב הסיכויים שהוא יכשל, וכאן יש להעתיק את ה URL מראש הדף ולהדביק ב VLC.

ב VLC, נבחר את האפשרות File->Open Network ונדביק את ה URL.

צפיה מהנה

תגובות:

  • י.ל. (3 בינואר 2012 בשעה 14:18):

    תודה על ההסבר. מעצבן שכל פעולה פשוטה מסתבכת כשמגיעים למאק. בסך הכול, צפייה בסרטים על המחשב. למה ככ מסובך?

  • tomer (6 בנובמבר 2012 בשעה 19:08):

    יש אופציה שהאתר של מאקו ספציפית תמיד יחשוב שאני מספארי בוינדוס ? לי לא מראה ממשק של וינדוס בוידיאו ופותח בטאב חדש את הלינק שלא עובד אלא מראה כאילו אני מוינדוס מגוגל כרום או אינטרנט אקספלורר. תוסף הhd לא זמין למק. אם אני בוחר שמאקו יחשוב שאני מאקספלורר ייפתח לי קישור חדש ? ואם אני מעתיק אותו לvlc זה יהיה בhd ?

הבא

חישוב מסלול נסיעה בתחבורה ציבורית

הקודם

עדכון לווידג׳ט מזג האויר